O szkole
Od początku istnienia naszej szkoły działają w niej
klasy integracyjne o zmniejszonej liczebności. Obok zdrowych uczą się tam także dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dajemy im możliwość wszechstronnego rozwoju pod opieką wysoko wykwalifikowanej kadry specjalistów: pedagogów specjalnych, terapeuty SI, psychologa i logopedy.
Dostosowujemy programy nauczania, metody i warunki pracy
w taki sposób, by
każde z dzieci zyskało jak najwięcej. Integracja jest szansą na współistnienie dzieci zdrowych i tych, które wymagają szczególnej opieki.
Klasy integracyjne nie ograniczają się tylko do spraw szkolnych. Wychodzą na zewnątrz, biorąc udział w różnych akacjach, marszach, konkursach, imprezach miejskich.
Dzieci z klas integracyjnych odnoszą wiele sukcesów, przynosząc radość zarówno szkole jak i swym bliskim. Klasy integracyjne uczą odpowiedzialności za innych, umiejętnej współpracy, pomocy
i otwartości na drugiego człowieka.
Nasza szkoła oferuje:
- bibliotekę
- gimnastykę i zajęcia korekcyjno-kompensacyjną
- nowoczesną pracownię komputerową
- zajęcia integracji sensorycznej
- opiekę logopedy
- pomoc psychologiczno - pedagogiczną
- świetlicę
- zajęcia wyrównawcze
- zajęcia rewalidacyjne
- klasy integracyjne
- wykwalifikowanych nauczycieli
- atrakcyjne metody nauczania
Terapia integracji sensorycznej
Prowadzona jest w formie
"naukowej" zabawy w sali wyposażonej w odpowiedni sprzęt (hamak, parówka, huśtawka, konik, topek, beczka, lina, helikopter, dysk, deskorolka, równoważnie i wiele innych). Terapia poprawia procesy sensoryczne dokonujące się w obrębie układów zmysłów.
Rewalidacja
Zajęcia rewalidacyjne przeznaczone są dla uczniów, którzy posiadają orzeczenie wystawione przez Poradnie Psychologiczno - Pedagogiczne. W klasach I-III praca na zajęciach odbywa się
z uczniem indywidualnie, bądź w dwuosobowych grupach. Zajęcia prowadzone są przez
pedagogów specjalnych.
Zajęcia te mają na celu usuwanie, likwidowanie, kompensowanie zaburzeń rozwojowych oraz
stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka. Zależnie od rodzaju zaburzeń czy niedorozwoju danych funkcji percepcyjnych dobiera się odpowiednie metody czy programy terapeutyczne. Ćwiczenia do indywidualnej pracy
z dzieckiem powinny być
różnorodne i usprawniać wszystkie jego sfery psychiczno - fizyczne.
Biblioteka Szkoły Podstawowej nr 50
Dysponuje przestronną czytelnią i wypożyczalnią oraz pokojem opracowań zbiorów. W czytelni funkcjonuje
Centrum Informacji Multimedialnej z czterema stanowiskami komputerowymi oraz Centrum Informacji o Patronce Szkoły - Świętej Jadwidze Królowej Polski.
Oferujemy czytelnikom
bogaty księgozbiór woluminów z literatury pięknej i popularnonaukowej, szeroki wybór encyklopedii, słowników, opracowań metodycznych, albumów, zbiór kaset wideo, płyt CD i DVD oraz czasopisma. Uczniowie mogą uczestniczyć w
projektach bibliotecznych, organizowanych spotkaniach autorskich, inscenizacjach, montażach słowno - muzycznych, wystawach oraz konkursach: czytelniczych, recytatorskich, poetyckich, plastycznych. Chętnie biorą też udział w zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej.
Członkowie aktywu bibliotecznego angażują się w
prace związane z działalnością biblioteki. Ważnym wydarzeniem w życiu biblioteki jest uroczyste pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników.
Świetlica szkolna
To
miejsce odpoczynku, zabawy, nauki oraz rozwoju zainteresowań dzieci. Wychowankowie świetlicy uczestniczą w różnorodnych zajęciach rozwijających umiejętności plastyczne, muzyczne, matematyczne. Koła zainteresowań funkcjonują przed południem i po południu. Zajęcia są dobrowolne. W świetlicy jest
wiele czasu na zabawy w kącikach tematycznych.
Program wychowawczy, opracowany przez zespół nauczycielek świetlicy, pt.: "W 50 - ce na 50" motywuje dzieci do pozytywnych zachowań. Co tydzień wychowankowie świetlicy awansem otrzymują 50 punktów i starają się je zachować. Daje to
możliwość korzystania ze świetlicowych atrakcji takich jak: bilard, piłkarzyki, gra TV "play station 2", komputer, gry planszowe, zabawy w kącikach tematycznych, itd.
Dzieci świetlicy
biorą udział w licznych konkursach wewnątrzszkolnych oraz organizowanych przez świetlice innych szkół. Zdobywają nagrody i wyróżnienia.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Wczesne wspomaganie to wszechstronne
stymulowanie psychoruchowego i społeczno - emocjonalnego rozwoju dziecka z zaburzeniami funkcjonowania do momentu podjęcia przez nie nauki w szkole. Zespół specjalistów w oparciu o przeprowadzone badania i analizę dokumentacji opracowuje konkretny ii indywidualny program terapeutyczny dostosowany do możliwości i zainteresowań dziecka.
Korzystamy z wielu programów. Realizujemy elementy różnych programów, sięgamy do różnych metod i form pracy. Te, po które sięgamy najczęściej to:
-
metoda integracji sensorycznej
- wykorzystanie muzyki we wspomaganiu rozwoju
- metoda wg W. Sherborne
- wykorzystanie elementów metody M. Montessori
- metoda TEACH wg Schoplera
- stosowana analiza behawioralna
- metody eliminowania zachowań niepożądanych (stosowana analiza behawioralna, metoda wg Sattoan)
- metoda ułatwionej komunikacji (wspomaganej)
- elementy kinezjologii dla dzieci
- metoda dobrego startu
- ćwiczenia autorstwa prof. Gruszczyk - Kolczyńskiej
- pedagogika zabawy
Serdecznie zapraszamy!